Tuesday, March 29, 2005

It took me more than 12 hours to post this entry - I wonder why? Hmmm


Tuesday March 29, 2005, 7:03am

Dearest all...
I’m up!!! Surprisingly today I woke up at 6.30am, dan tak mengantuk. Walhal I slept at around 2am. Eh, wait a minute. I slept at around 1.15am lah lepas mek buat entry pasal sms G itiew. Oh so that explains. Anyways, the point is I woke up sunggoh tak liat this morning. So what I did was I made full use out of it. Mek had an early morning shower… lepas itiew mek solat subuh and then mek baca 2 surahs ok this morning and tadaaaa! Mek dah masuk juzu’ ke 28 dah. Yes! 2 juzu’ lagi and mek nak kena habiskan BEFORE April 10th. WHY? Sbb my mom nak buat kenduri kesyukuran apa tah on the 10th tu, so ade la baca Yassin and what not. I guess it’ll be a great time for me to do my Sakhatam Al-Quran kali ke 6 nih together. Lebih ramai manusia, lebih banyak pahala semua dapat.

And I was like at first a bit like shy shy and worried like, khatam depan org ramai- like hellow??? The first 3 times mek sakhatam memang lah depan orang ramai sbb waktu tu it was like a whole bunch of us students sakhatam reramai so nothing to worry much pun. And the last 2 times mek sakhatam was like alone and only under my own supervisions. And the 5th time mek sakhatam was way back in 1999. So u see, it’s been like 5 years gap dan perasaan segan itiew ade lah jugak. Tetambah lagi my mom told me daddy had invited student2 Mahad Tahfiz Kedah to come along. HAIYOH! That’s it! I was like, woohhooo! BUDAK MAHAD TAHFIZ!?!?!? Aren’t they the ones yang bukan sekadar baca Quran, but MENGHAFAL AL QURAN!? Like hafal al quran is like at their finger tips? Like what if I salah baca during the majlis, what if itu what if ini…

Tapi everything sort of like changed and me like, ok lah kalau nak buat sakhatam al quran itu while those mahad tahfiz students ade sekali. Why I ok about it? 2 main reasons.
-Budak2 Mahad Tahfiz itiew, all of them baru status students. Ade also yang berterabur baca. They are not like those seniors yang dah ade kat Al Azhar or Alexandria ke ape ke… so more or less kurang lah sikit kegementaran mek nanti itiew. So like mak tok said during breakfast tadik “Nak risau/segan apa…” Haaa gittu.
-2nd reason is… majority bebudak Mahad Tahfiz tu muda2 dari mek. Eh, no no that’s not a point. Eehehe. My 2nd point would be, ade 3 4 orang bebudak Mahad Tahfiz Kedah itiew, yang can diew can diew. Can snap2 pics!!! Aiyoh! Belum apa apa lagik mek dah buat dosa kering ala ala kerana berfikiran seperti itiew. Bukannye pikir pasal nak sakhatam alquran. Ehehehe

It’s 7.23am. Me still terbongkang atas katil, yes, go figure. Me typed this entry kat my laptop. Nanti jer lah mek ala ala publish it kat net. For now mek ala ala save duliew dalam floppy mek! Ehehehe. Ape lagik mek nak citer tah. Tadi macam banyak sangat idea nak citer.

Oh yes. Imagine… semalam, mek rase mek tidur ala ala tak nyenyak lah. Mek rase rasenye sebab the hot weather semalam. Imagine. I offkan aircond dlm my room at I think 1/2hour lepas mek tidur. Meaning, mek tersedar dari tidur like 1/2 hour lepas mek tidur itiew, mek terasa a bit sejuk, so mek offkan jer lah air cond itiew. NAH!!!! Tak sampai 1/2 jam also, mek dah rimas, berpeluh. Dah tersedar balik, on balik the bloody air cond. Pastu same thing again. Mek tersedar lepas itiew, sejuk pulak. Off pulak. Pastu tersedar balik, panas pulak… haiyoh! Tensi ok!!! Awat cuaca macam tu sekali punye panas walaupun dah start hujan lately nih. Tsk tsk tsk. Tensi tensi! Eheheeh.

Today ala ala mek nak tunggu itu org from that accessories shop itiew - no girls, not accessories jewelleries choker semua itiew. Accessories kerete lah sayang oi. Dia janji nak call mek hari nih, sbb skirting yang sampai kat kedai itiew kan yang bukan utk Aerosports punye – standard Kenari punye skirting. Haiyoh. Kalau hari ini masih tak leh fix my car, mek akan rakusly sentap ok!

And also, mek ala ala bersemangat waja nak gi keje awal hari nih, ala ala macam kes bukak kedai dulu macam ade suatu ketika in time itiew, kan mek ala ala gi office, org pertama bukak kedai… ehehe. Mujur tak kena mop the floor sweep the chimney and wash the windows sekali… eheheh – chimney nih! Ehehehe, ape aku pikir Cinderella ke aku nih? Well I could be one though… ehehehe….fweeeeeeeeeeeling kan? And its only 7.30am!!! Eheheheh. Imagine what will you guys have to put up for today, kalau dah at 7.30am mek dah start berangan! Ehhehehe. Good luck! Anyways… hmmm… mek dah ketandusan idea. Mek nak make my bed, open up my windows, smell the fresh air morning breeze, and most probably take another shower, panas sundel! So – I’ll just save this one in my floppy and will have it published shortly… ehehehe… Tak pe. I’ll amend the timings later kat blogspot itiew. Bukanye susah pun…. Eheheh. Ok peeps. Take care for now… 7.33am!!!

5.45pm - same day - same date - same LOCATION
Surprise surprise it’s 5.45pm and this entry is STILL not published. I wonder why. Now let me see. This morning, after I arrived at the office at around 9.30am, I was like busy with some stuffs and then running here and there to meet some people. Pastu I was like ok and not busy somewhere around 11am plus. That’s when I had some chat over at msn with my friends. Still mek dinch publish this entry, sbb busy chatting. Ingatkan nak buat during lunch break, tau tau mek kena gi bank settle some loan stuffs. Pastu balik umah, since today mek bebetul puasa, so I was like thinking, balik nak rest for awhile before heading back to the office. Tapi ado? By 2.30 mek dah selayazzz dinch ke office mek. Cuma ptg sikit jer at 4pm mek gi kejap, tu pun sebab ade hal kat office and ptg nih memang mood mek dinch ok. Memang mood turned off sangat, adalah, pasal work and some other stuffs, and pasal skirting kenari mek DINCH sampai lagik! So dengan sentap nye mek balik lah ke umah. Tidur japs… pastu now, baru bangun, at 7pm, nak siap2. Malam nih kan ada itu baca baca quran tadarus family itiew. So mek siap awal2, amik air sembahyang and sementara tunggu nak solat Maghrib, and berbuka puasa, mek rase mek nak habiskan blog pasal hari ni. Well now that its over, dah, selesesai. Malam karang mek akan posting kan bendealah nih.

Another boring entry...

Nurlea Laurielle Lai Lee Abdullah

1 comment:

TT said...

Wow, Madonna or no Madonna, you really pull the strength to fulfill your spiritual side and put a lot of holier-than-thou preachers to shame.