Sunday, March 13, 2005

Two great shots in one go!!!

Dearest all... *GRIN!*

Yesza - got stories stories and stories. And so after Maghrib, I siap2 lawa2 semue, all in purple, gi lah to the 'wedding-of-the-year' itiew. Abang Usop, my grannys' garderner cum PA, ehehe... tolong basuhkan my car. So I went with ala ala kerete berkilatz gittiew. Yes - Is msged me again waktu me on the way to the hotel...

"Just a simple msg to say 'Hie' and hope to catch up with you later"

Awww - wasn't he cute!? Ehehehe. So anyways, mek sampai kat hotel, called Juju... she bersiap semue with pengantin segala mala semuenye kat hotel. So she came down, jemput mek and her bf *Ohhh I so envy her!* naik ke dewan besar MBAS itiew. *Majlis Bandaraya Alor Star* Wow... everything so very the very the purple onez to the glory of survivalz u ols!!! Mujur mek pun mengenakan 'sesuatuh' yang purple jugaks u ols. Kalau tidak, kes naya ja. Dah la majority, I'd say 90% guests pakai purple. Ok - so at the table, me, Juju and her bf, and there's this guy (I'll name his S since his name memang start with S pun), with his so-lovely-and-beautiful wife with wavy hair, cantik puks itiew u ols! With 2 lovely daughters. So this man duduk sebelah mek. Memerhatikan the wife sebok dengan the other guest next to her, and looking at Juju sebok dengan bf dia and left me practically all alone, smiling to almost everyone, macam org gile, so he tegur mek...

S: You dari mane?
Me: Erm, I local... neighbour dengan Juju.
S: Really? How come I tak pernah noticed you?
Me: Erm, the most logical explaination for that would probably be sbb I spent most of my teenage years and life time in KL?
Dia ketawa kecil - nyeh! VERY THE ABANG2 ok dia ketawa... suke suke suke! Mek terus bersimpuh melu... Notice it's not malu, its mElu - meaning, getek terlebeh!

And so bermulalah kami bersembang ramah mesra. Baik orgnye. So he kenal my dad and my mom. Terus sms kat my mom tanye betul ke? Eheheeh dinch reply reply pun? Sampai lah balik dinch reply. Ape diaorang buat kat sana *Subang* itiew? Hmmmmm Ooops! Sorry! Menyimpang pulak citer... So anyways, bermulalah kami berborak, ketawa kechiel itiew, and mek seperti biase propar gambar2 va va voom mek kat my phone since dia noticed mek drag kan? Ekekeke... No of course not - I didn't go there in drag! GILE! Half of the crowd kenal my dad. Nak mampos? But of course me go also very woman2 coverina pengkid berjaya gittu... Heheeheh. So basically, the event was BORING tapi mujur ade abang S! Dia suruh panggil abang ok! Mek pun panggil lah.

LATER I found out from Juju that HE *Abang S* memang suke adik2 gabas gedebas gedebus. And dia selalu gi KL - NO WONDER muka dia familiar. Chit. And the wife pulak feeling2 ade scandal also - so one big happy family. Kalau mek mencelah also, tak der lah rase berdosa sangat. Ala ala filling in empty spot jer... *Hmmm why does this statement sounded so familiar? Miss G! Care to help? Oh forgot - u're in Singgie! Happy kiasu-ing*!!!!

So mek saaaaaaaaaaaaaaaaaajer jer la kan - memandangkan I do know where he stays, and mek memang ade nampak dua ekor kuda coklat itiew kat luar kawasan lapang umah dia (He lives in this state quaters thingie, with huge mega mega huge compound, very lush green green grass of home gittiew...) So mek strike another conver. with him...

Me: Dengar cerita abang suke naik kuda?
DOINK RIGHT!? CLEVER GO AND ASK A SILLY Q MACAM ITIEW
S: Well - abang lagi suke kalau ade orang naik kuda abang...
MACAM MANA ITIEW!?!?!?!?! SCANDALIOUS INVITATION UTK DICIKTUT OLEHNYE KE? Hmmm - ke memang he was referring to me naik kuda2 kat umah dia itiew, yang kat garden laman dia itiew? - Nak coverina, mek respundek (respond)... dengan ketawa manja, ala ala kalau mek leh tgk ketawa itiew kat cermin, confirm cermin itiew pecah - and mek sendiri akan muntah tgk kegetekkan mek!

Ok ok cut cut story shot *Aiyoh! NIH BARU CITER DENGAN S! BELUM CITER PASAL IS!?!?!?!?!* - By the time dah nak balik, CUKUP TERRAA la si S nih - boleh, JUJU or the bf, or S's wife ke anak2 ke, satu pun tak noticed dia mintak exchange numbers. Siape kata "Senang2 datang la rumah - leh naik kuda - wife I pun selalu outstation. Anak2 I pun dah ke boarding school... I jer kat umah. Ade teman, best jugak..." Nyeh, APE ITIEW MAKSUDNYE ITIEW!?!?!?!?!?!?!?!?!?! Yes, we exchanged numbers... heheh.. sial tak mek? Ehehehe Memang sial!

By 10.45pm itiew, memang event dah habis. The DYTM Sultan and Sultanah Kedah, with DYTM Raja Muda dan Raja Puan Muda, dan kaum kaum kerabat kelibat kelibut kelahanat semue dah berambus... tinggal lah us sebok2 bergambar la itu la ini la... jumpe org tu ini la... mek senyum mengiyakan ape diaorang cakap, respond baik nyer, walhal, SIAPE DIA YANG MEK TEGUR TADI TU? Haaa cam tu la lahanat nye mek! By that time, IS dah 6 kali msg mek! And termasuk yang SAY HI msg tadik tu dah 7 - and mek balas 3... ok tak? Ehehehee... Mek dah rimas. Dia ajak jumpe nak minum2. Nyeh! Mek dah kembung perut dah asyik minum minum minum dari 8.30pm to 10.30pm itiew... dah la makanan tak sedap. Semenjak mek jejak balik kaki at 12.15am tadi sampai NOW dah 1am, mek dah 3 kali masuk keluar masuk keluar itiew Zshambannzz de la Vartu OK!- *JAMBAN BATU ITIEW LAH!~*

Yes - good question. Well-figured-calculated-for accuracy... Event habis 10.45pm (so I got in the car at 11pm), me sampai rumah at 12.15am... 1 jam 15 minutes plus minus itiew mek buat ape??? Very good question! Kejaps! Mek kena gi itiew melabur AGAIN! Brb! 1.03am...

SAMBUNGAN 1.15am - no am not gonna go into the explicit details of my moment-of-glory dalam jamban tadik!

So - where did I go during that 1h 15m? What did I do? Siape I jumpe? Very the macam penyisat gampang kan? Ehehehehe - jawapannye - Mek gi this one mamak corner, jumpe IS. Ehehehehe... And so he was in his shorts, sandals and tank top. Very the cute ok! So mek ala ala well dressed nih terus melu semacam jer. So we talked and I had another drink *drink lagik!* - tgk dia makan roti canai banjir... mek smoked a bit - sembang punye sembang - tgk2 time 12midnight!!!! No I will not turn ulgy by the stroke of twelve - duh! Its just dont wanna get mak tok worried. Dah la lately nih I dah pandai nak keluar sana sini - takmacam waktu mula2 balik - dudukkkkkkkkkkk jer kat umah, cucuk kesayangan. Now, ado!? Mainly sbb I ade life now kot, dengan keje lagik - EHHHH MENYIMPANG!!!

So apa yang mek bualkan dengan IS? Ade lah itiew. Mek will not go into details... cukup sekadar mek katakan, dia kata "Tak puas lah sembang dengan you. I think kalau macam nih, selalu lagi la I datang ke AS... tu pun kalau ade orang tu sudi" Miss G! Ko dah ade partner nak dtg melawat mek - Tak lah ko drive boring sorang2, kan? HAHAHAHAH MAMPOS!

So tonight - despite sakit perut yang teramat sangat - I guess, well, ok lah. Tak der lah boring sangat. Kat function itiew kenal S, dalam ferry siang tadik kenal Is... haiyoh - ape lagik mau? Hari nih musti hari bertuah mek... kan? Ehehehe... ape kesudahannye? Jumpe lagik ke IS di minggu2 akan datang? Wallahua'lam. Mungkinkah ku naik kuda Abang S? Wallahua'lam. Tgk la ape kes kesnye lepas2 nih, nah? Eheheheehe

Comments pls!
Mek kena sign out this entry dulu. Sbb mek ade satuuuuuuuuu lagi SHORT entry! VERY THE GOSSIP TERKINI!!


Me - at 01:26am



Nurlea

No comments: